مجید علوی زاده: مجیدآنلاین

مجید علوی زاده: مجیدآنلاین

کی هستی و داری چی کار می کنی؟

من، مجید علوی زاده، متولد ۲۲ شهریور ۱۳۶۳ هستم، تقریبا از ۱۰ سالگی کامپیوتر وارد خونمون و زندگیم شد، اوایل بازی و خرابکاری می کردم از سال ۷۵ شروع به برنامه نویسی Basic کردم و تقریبا از سال ۷۷ به طراحی و گرافیک علاقمند شدم. با فتوشاپ ۴ کارم رو شروع کردم و به شبکه های BBS علاقمند شدم و کم کم که اینترنت رواج پیدا کرد اینترنت باز شدم.

از سال ۷۸ وارد طراحی وب سایت شدم و اولین کارم رو با FrontPage97 که بصورت پیش فرض روی ویندوز ۹۸ نصب بود شروع کردم. کم کم علاقم بیشتر شد و شروع به طراحی وب کردم. تقریبا از سال ۸۰ بصورت جدی تر طراحی وب رو انجام می دادم و صفحه شخصی خودم رو همون سال طراحی کردم. در تابستان ۸۱ ایده راه اندازی سایت شخصی برای آموزش و به اشتراک گذاری چیزایی که بلد هستم به سرم زد و سایت مجیدآنلاین رو راه انداختم. کم کم مجید آنلاین تبدیل به سایت غیر شخصی شد و خیلی از دوستانم و کاربران خوب در اداره کردن سایت کمک کردن و تا الان هم این موضوع ادامه داره.
تخصص اصلی من طراحی سایت و برنامه نویسی سایت هستش و الان مدیریت شرکتی که با برادرم در سال ۸۲ راه اندازی کردیم رو بر عهده دارم و با یک سری شرکت خصوصی و دولتی هم بصورت مشاوره ای و پاره وقت همکاری دارم. علاقه زیادی به مسافرت مخصوصا سفرهای داخلی دارم و از هر فرصتی که پیش بیاد استفاده می کنم که بتونم جاهای زیبای ایران رو ببینم. به گل و گیاه و حیوانات هم علاقه زیادی دارم که در راس اونها موجودات آبزی و همچنین پرندگان هستند :)

لاک پشت مجید آنلاین

اصلا آدم خسیسی نیستم، هرچی پول در میارم رو خرج میکنم،‌ متاسفانه (یا خوشبختانه) اصلا ذهن اقتصادی و پس انداز گری ندارم. زمانی که پول دارم خرج می‌کنم و حال می‌کنم، زمانی هم که ندارم حسرت روزایی که داشتم رو می‌خورم :)
ارتباط برقرار کردن با دیگران هم یکی از علایقم هستش و خیلی دوست دارم که دوستان جدید پیدا کنم و اطلاعاتمون رو به اشتراک بذاریم. اگر کسی به کمک من نیاز داشته باشه تا جایی که بتونم راهنماییش می کنم و این کار رو هم با لذت و علاقه انجام میدم چون تا الان همیشه این کار باعث شده اطلاعات خودم هم بیشتر بشه، کلا دلیل ایجاد مجیدآنلاین هم همین بود که بتونم از طریق اون به دیگران کمک کنم.
از سال ۸۷ هم این افتخار رو دارم که چیزایی که بلد هستم رو در کلاس های آموزشی به دیگران انتقال بدم. توی کلاس هم بعضی وقتها بچه ها سوالاتی رو میپرسن و جواب میدم و بعدش خودشون میگن نمیترسی که ما فردا روز بیایم جاتو بگیریم و وارد این بازار بشیم؟ همیشه جوابم اینه که من فکر می کنم این دنیا اینقدر بزرگ هستش که برای همه جا باشه که بتونن کار کنن برای همین اصلا توی کمک کردن و راهنمایی دیگران هیچ مشکلی ندارم.

 

از چه سخت افزارهایی در کار و زندگی استفاده می کنی؟

تا چند وقت پیش خیلی اهل تنوع و به روز رسانی وسایلم بودم اما از زمانی که افتادیم توی خرج و مخارج زندگی :) کمتر میشه اینکارو کرد الان من یک لپ تاپ سونی VAIO دارم که سال ۸۶ خریدم و خیلی خاطرات خوبی باهاش دارم چون خیلی از کارهامو با اون انجام دادم. یک کامپیوتر هم در اتاقم توی شرکت دارم که خیلی قوی نیست چون فکر کنم سال ۸۵ بود که جمعش کردیم اما اون موقع خیلی شاخ بود و الان هم هنوز جواب گوی نیازم هستش. جدیدا هم یک MacBook Pro Retina ME864 خریدم که کلا باعث شده دیگه با کامپیوتر و لپ تاپم کار نکنم.

مجید علوی زاده

گوشی موبایلم HTC Desire HD هستش که چند وقت پیش روتش کردم و اندروید ۴ رو ریختم روش و کلا ترکیده و تو فکر خرید یک گوشی جدید هستم. با توجه به اینکه به محصولات اپل علاقمند شدم احتمال خرید یک iPhone 5s میره اما خب هنوز دارم روی مخ خودم کار میکنم که حدود ۲، میلیون تومن حاضر بشم برای یک گوشی هزینه کنم که البته هنوز موفق نشدم.
یک iPad 4 4G 64GB دارم که پارسال خریدم و الان یکی از ابزارهای ضروری زندگیم شده و از صبح که بیدار میشم تا زمانی که می‌خوابم همراهمه. حتی موقع خواب هم میذارمش بالای سرم و باهاش آهنگ یا رادیو گوش میدم.
سه تا هارد اکسترنال دارم، دو ترابایت Seagate ، یک ترابایت WesternDigital و ۵۰۰ گیگ Seagate پاسپورتی. که از دوتای اولی برای بک آپ کارها استفاده میکنم و از هارد پاسپورتی هم برای همراه بودن همیشگی کارها و پروژه هام استفاده میکنم.
جدیدا روی آوردم به Cloudها و کارها و پروژه هامو با هارد و فلش جابجا نمی کنم و با DropBox و Google Drive سینک هستم. اینطوری همیشه آخرین نسخه کارهامو هم در تبلت، هم در مک بوک و لپ تاپ و هم در کامپیوترم در شرکت دارم.
جدیدا هم به Xbox علاقمند شدم و توی برنامم هستش اگر پول دستم بیاد بخرم.

 

از چه نرم افزارهایی استفاده میکنی؟

از نرم افزار PHPStorm و Aptana برای برنامه نویسی PHP و از Sublime برای طراحی وب استفاده میکنم. از سایت codeanywhere.comهم به عنوان ویرایشگر آنلاین برای زمانهایی که کارهام force هستن استفاده میکنم (چون به Dropboxم متصل هست و به همه پروژه هام دسترسی دارم)
کارهای طراحی و گرافیکم رو هم با Photoshop و Illustrator انجام میدم.

نرم افزارهایی که تقریبا خیلی ازشون استفاده میکنم اینهان:
من از نسخه CC محصولات Adobe استفاده میکنم چون نسبت به نسخه های قبلی خیلی خیلی قوی تر شدن مخصوصا در زمینه وب خیلی قوی شدن و ابزارهای خیلی مفیدی داره

  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • FileZilla
  • Evernote
  • Dropbox
  • Google Drive
  • VLC Player
  • Google Chrome
  • FireFox
  • Aptana Studio
  • PHPStorm
  • Sublime
  • Notepad ++
  • TeamViewer

البته نرم افزارهای خیلی بیشتری رو نصب دارم و کار میکنم اما اینها چیزایی هستن که تقریبا روزانه باهاشون کار میکنم.
مدتی هستش که دارم سعی میکنم طراحی و توسعه نرم افزارهای موبایل رو هم کار کنم. یه مقدار با PhoneGap کار کردم و جدیدا هم دارم با Xcode کلنجار میرم ببینم چی در میاد از توش :)

 

چه کتابی رو دوست داری و آخرین کتابی که خوندی چی بوده؟

خیلی اهل کتاب خوندن نیستم و بیشتر از توی اینترنت مقاله و مطالب رو میخونم. اما در زمان خدمتم خیلی به رمان های عاشقانه علاقه پیدا کرده بودم و از این قبیل کتابها می خوندم مخصوصا کتابهای م. مودب پور که قلم زیبایی در این زمینه داره.

 

۱۶ دیدگاه

Comments are closed.